De dag goed begonnen bij de fysio met een lekkere kracht training. Ik mocht weer voor mezelf gaan trainen. Heerlijk dat je je eigen tijd kan bepalen en al helemaal als je op woensdag pas om half 1 de trein naar school hoeft te nemen.

Op de fiets naar de fysio en daar nog even 5 minuten gefietst om op te warmen. Na het fietsen heb ik mijn hamstring/bilspier getraind. Hierna heb ik weer leg press gedaan, deze keer wel 5 kilo zwaarder. Weer een klein stapje vooruit. Na de leg press heb ik wat grond oefeningen gedaan. Die oefeningen zijn een zak van 2 kilo om mijn been doen en die dan gestrekt proberen op te tillen 3x 10. En mijn been strekken, ik moet kracht op mijn knie naar beneden duwen. Dit doe ik in de rust van het gestrekt optillen. Als ik deze 2 oefeningen heb gedaan, druk ik met mijn handen mijn knie naar beneden om hem toch net iets verder te strekken. Dit is om er voor te zorgen dat het strekken snel terug komt. Na deze oefeningen gedaan te hebben heb ik 5 minuten op de loopband gelopen. Na het lopen heb ik mijn knie vanuit een gebogen houding gestrekt met een 2 kilo zak om mijn been. Dit is nog wel zwaar, want het voelt nog een beetje raar bij mijn knieschijf. Die is nog een beetje stijf dus ik zit vaak mijn knieschijf te bewegen om hem weer soepeler te krijgen. Na deze oefening was ik klaar met alles en ik kon ik weer naar huis.

Hier een kort filmpje:

Thuis heb ik me even opgefrist en me omgekleed en ben ik naar beneden gegaan en daar gewacht totdat ik naar het station kon fietsen. Ik heb tot 4 uur op school gezeten en ben ook weer met de trein naar huis gegaan. Thuis heb ik niet zo heel veel gedaan. Het was vooral boven achter de computer of beneden voor de televisie.

Ik kan niet wachten om vrijdag weer aan de bak te gaan bij de fysio!

Benieuwd hoe het verder gaat volg dan deze website of mijn twitter pagina.

Ik houd mijn revalidatie ook bij om mijn Instagram. Dus hierop kunt u mij ook gaan volgen als u benieuwd bent.