Donderdag begonnen met een lange dag school van half 9 tot 4. Ik ging uit school meteen naar de fysio. Ik ging trainen in een groep, maar veel in de groep waren al klaar dus ik was bijna alleen. Hij had dus lekker veel tijd voor mij en dat hebben we gebruikt ook. Vandaag was het vooral stabiliteit waar we op gingen focussen. Begonnen met 10 minuten op de cross trainer om warm te worden.

Na de cross trainer de touwladder erbij gepakt een veel oefeningen daarop gedaan. Ook veel eenbenige sprongen naar voren en zijwaarts. Ook moest ik bij elke sprong een kwart slag draaien. Dit ging nog niet zo heel soepel met rechts dus die moet ik nu even gaan trainen, want dat vindt hij belangrijk dat dat goed gaat. Hierna had ik weer een test. Dit ging met hink sprongen. Eerst 2x met links en rechts een sprong vooruit, deze sprongen waren allemaal ongeveer even ver. Er zat niet meer dan 5 cm tussen, dat is dus een goed teken. Hierna nog 3 hink sprongen achter elkaar (ook te zien in het filmpje). Ook deze 2x met links en rechts. Tussen deze sprongen zat nog wel een verschil, maar het resultaat was heel goed. Hij kan deze resultaten ook nog vergelijken met sprongen die ik in mijn vorige revalidatie heb gedaan. Hij heeft al die gegevens op zijn computer staan.

Hierna nog wat zware oefeningen gedaan. 3x 1 minuten lang over een steps blok stappen en daarna nog een 3x 1 minuut om de beurt met mijn voeten dat blok aantikken. Zoals gezegd was dit heel zwaar, maar wel lekker om te doen. Ook heb ik gevraagd wat de verwachting zou zijn, omdat ik al een paar keer daar vragen over kreeg. Mijn reactie eerst was dan dat ik dat niet wist omdat we meer van week tot week kijken. Binnen de praktijk met een andere fysiotherapeut heeft hij het er ook over gehad. Hij zei dat we voor december konden gaan, maar dan ga je al gauw dus winterstop in. Dus hij zei dat het verstandiger was als ik heel november en december intensief door blijf trainen met meer veldtrainingen dat ik na de winterstop mee kan gaan doen met de voorbereiding! Fantastisch om dat als nieuwe doel in te stellen. Weer voetballen met 12 weken is mij gelukt. Met 9 weken zelfs! Wel trainen, maar toch ik was met de bal bezig en dat is voetbal.

’s Avonds heb ik een interval training gedaan op SDC. Een zware training die goed voor mijn conditie is. 6x om het veld heen lopen waarbij ik de lange kant tot 90% ging aanzetten en dan op de korte kant mijn rust pakken en dan weer tot 90% versnellen. Helemaal gesloopt en conditioneel was het ook zeker zwaar.

Hierna naar huis gegaan even wat gedronken en gegeten en naar boven gegaan om te douchen en naar bed te gaan.

Volg mij op mijn twitter account.